1. oktober 2013

Pravi ajvar


"Ali letos ne boš delala ajvarja? " Vprašanje me je presenetilo. Zakaj pa bi ga, že vsaj deset let ga nisem, recept sem že pozabila. Po drugi strani pa me je vprašanje tudi vzpodbudilo, da ne rečem sprovociralo. Začela sem brskati po spletu in ugotovila, da ljudje skoraj vsaki kuhani in zmleti zelenjavni mešanici rečejo ajvar. Pač domači ajvar. Z vrta poberejo zelenjavo, na primer papriko, korenje, rdeči in zeleni paradižnik, jajčevce in podobno, skuhajo, zmeljejo, začinijo in poimenujejo ajvar. Ne, tako se pa ne gremo. To je zelenjavni namaz (mogoče naredim tudi tega), ajvar pa je nekaj drugega.
Dolgo časa sem brskala v arhivu svojih listkov z recepti (enkrat bom vse to lepo uredila, si obljubim), dokler nisem našla tistega z naslovom "pravi ajvar".
Sestavine: 5 kg rdečih paprik, 2 kg melancan, glavica česna, poper, sol, 1 feferon, 2 dl olja
Paprike sem oprala, zavrtela pecelj in ga potisnila v notranjost, nato pa potegnila ven skupaj s semeni. Tako se paprike najbolj preprosto in dokaj temeljito očisti. Nato sem jih še enkrat oprala.

Naložila sem jih na pekač, dala v pečico in na vsaki strani pekla po 15 minut, da so počrnele. Pečene sem zlagala v posodo s pokrovom, kjer so se ohladile.


Oprane cele melancane sem prav tako spekla v pečici in ohladila.


Ohlajene paprike sem olupila in sproti očistila še preostalo semenje. Olupila sem tudi melancane. Olupila sem stroke česna. Vse to sem dala v mešalnik in zmlela, nato pa stresla v široko posodo ter dala kuhat. Kuhala sem jo tako dolgo, da se je primerno zgostila. Vmes je zaradi previsoke temperature nekajkrat brizgnila iz posode, tudi na strop. (Dobro, da je beljenje kuhinje pred nami in ne za nami). Mešanico sem solila in dodala žlico mlete paprike espellette. Prinesla sem si jo iz Baskije, kjer je zelo čislana. Celi venci posušenih majhnih papričic visijo po hišah, kot nekakšen okras. Ta pikantna paprika je zamenjala poper in feferon. Mislim, da bo letos ajvar ravno prav šarf. Prilila sem olje in pomešala.


Vročo mešanico sem nalila v kozarčke in jih dala pasterizirat v parno pečico. Lahko tudi ne bi, a ziher je ziher. Iz zgoraj navedene količine sestavin se je nakuhalo 6 kozarcev ajvarja.








Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This

2 komentarja:

  1. To pa je rdeča poezija! Komaj čakam, da ga poskusim.

    OdgovoriIzbriši
  2. Enako sem naredila .razen pecke od malancanov nisem odstranila .ne bo motece.vsec mi je ta preprost recept..okus pa dozori po nekaj dnevih.

    OdgovoriIzbriši

br
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...