18. september 2015

V Albanijo

V vasi Lin
Jao, neke čudne sile so nastopile in zbrisale vse, kar sem včeraj napisala. Bom še enkrat, a bolj na kratko. Vsekakor moram še enkrat omeniti kamp Sunrise v vasi Kalishte blizu Struge zaradi zelo ljubeznivega lastnika. Zvečer nama je hotel dati luč, ko sva v temi sedela pred šotorom, ker je nimata, je rekel. Neee, hvala, sveti nama zvezdno nebo. Zjutraj se je več desetkrat zahvalil, da sva izbrala njegov kamp za prenočevanje, častil kavo, šel odtrgat dva paradižnika, da bova imela za na pot ... Srečno pot in naj pozdraviva Slovenijo. Cena kampa pa je 10€, če še nisem omenila.
Najprej sva si razgledala Strugo, kjer reka Črni Drim izteka iz jezera. Zgleda, kot da bo vode v jezeru kmalu zmanjkalo, tako močan tok teče iz nje. Ob rečni strugi je lepo urejeno nabrežje z lokali in sprehajalnimi potmi. Sprehodila sva se tudi po peš coni v mestu, kakih sto metrov jo je, ter obiskala zeleno tržnico, na kateri prodajajo vse mogoče. Torej sva kupila pekočo mleto papriko, pekoče feferone na vrvici, cedilce in še čajnik z lijčkom, kakršnega sem zadnjič v Avstriji neuspešno iskala. Evo, kam je treba ponj, v Makedonijo!
Na meji z Albanijo, nedaleč od Struge naju je temeljito zaslišal makedonski carinik, če izvažava kaj cigaret in alkohola, pregledal je tudi prtljažnik. Neee, ne kadiva, vino sva pa zatajila in se ob tem spomnila starih štosov in nesmislov pri prečkanju meje.
Na albanski strani je povsem nova široka cesta, ob kateri prodajajo čebulo, velikekoličine čebule. Zavila sva v prvo vas Lin, ki je zelo umazana, zanemarjena, do jezera se sploh ne pride, ker so ozke ulice  polne smeti in krame, zato sva šla kar nazaj na glavno cesto.
Z nje sva zavila ob oznaki za kamp in po makadamski poti prišla do ograjenega prostora, kjer je kamp, restavracija, plaža z ležalniki, senčniki. Gosta pa nobenega, precej čudno je bilo vse skupaj, nekakšna hiša strahov. Torej sva šla po isti ozki poti naprej, obrniti se itak ni dalo, ter prišla do velikanskega hotela z restavracijo in plažo, podobna situacija kot prej, bila sva edina gosta. Pred hišo limuzina, kot iz nekega drugega filma. Četa natakarjev v snežno belem igra neko družabno igro, potem so bili zelo prijazni, čeprav smo se bolj težko sporazumevali. Jedla sva dobro in poceni, ogromno zelenjave.
Ob jezeru sva se peljala do mesta Pogradec in skozenj še naprej, ko se cesta spet čisto približa jezeru. Našla sva hotel Deu, velika čista soba z balkonom za 20€ skupaj z zajtrkom. Zvečer sva na sprehodu prišla do območja, kjer se neka reka (spet Drim?) izliva v jezero, a se predtem razlije v več kanalov, kjer je urejena opazovalnica ptičev, sprehajališča, restavracije, mostički. V vodi race, labodi, ptiči si v mraku glasno voščijo lahko noč... Jutri raziščeva!
Struga, iz Ohridskega jezera teče Črni Drim
Struga
Struga, obrežje Črnega Drima
Struga, tržnica
Lin
Albanska plaža
Ni šel cel na fotko, haha