14. maj 2022

Peschici, Vico del Gargano, Foresta Umbra

Najprej nekaj besed o najinem bivališču Vila Angela, s katerim sva zelo zadovoljna. Dokaj na samem je, tišina,  zvečer regljajo žabe in skovika čuk, zjutraj poje petelin... Včeraj naju je pred vrati čakal krožnik sveže nabranega boba, za katerega najprej nisem vedela, kaj bi z njim. Danes sem ga skuhala, popekla, posolila - prav okusen je bil, pa menda tudi zdrav. Vse za zdravje!

Dopoldan sva se ob morju odpeljala v Peschici (izg. Peskiči, široki e, poudarek na prvem zlogu), kakšne pol ure vožnje od tod.  Bele hiše ob morju, natlačene ena na drugo do vrha hriba, vmes pa strmi, ozki prehodi, nekateri tudi prevozni (samo za odlične šoferje!). Sredozemsko rastlinje raste dobesedno iz kamna. Zelo slikovito. Prodajalne lokalnih izdelkov,  številni lepi pogledi. Turistov v tem času bolj malo. Klancev pa obilo. Restavracije so pogrinjale mize za kosilo, a se nama je ob pol poldne zdelo še zgodaj. Kasneje sva spoznala, da je treba v teh krajih sesti k mizi za kosilo ob 12.30, če nočeš ostati lačen.

Pot sva nadaljevala v Vico del Gargano, staro, malo zanemareno mesto, ki čepi na vrhu hriba, od koder je lepo videti morje. Srečala nisva nobenega turista, pa tudi domačinov bolj malo, ker so se opoldne vsi pozaprli v hiše. Nekaj jih je posedalo v barčku in tem sva se pridružila ob pivu. Spoznala sva lepo navado, da prišleki ob prihodu v lokal pozdravijo vse goste, tudi nepoznane (naju), enako ob odhodu. Kasneje sva ob nepravi uri (za tukajšnje razmere) k sreči našla tudi lokalček, kjer so nama postregli domače testenine. Tod so znani po ušescih (orecchiette). Ušesca s klobaso in ušesca z artičoko, oboje je bilo slastno.

Vračala sva se skozi nacionalni park Gargano oz. Foresta Umbra na 800 metrih nadmorske višine, ki je pod Unesco zaščito. Štejejo ga med 10 najlepših gozdov/parkov na svetu. Razprostira se na 15.000 ha, midva sva prehodila le nekaj 100 metrov skozi gozd do manjšega jezerca. Lepo je dišalo. Tako kot v vsakem gozdu.

Jutri je nedelja, ki sva jo namenila zabušavanju.

Vila Angela zjutraj

Peschici

Peschici, trdnjava na vrhu mesta